Chi Neng® Qigong oefeningen zijn eenvoudig voor iedereen aan te leren, zowel voor kinderen als volwassenen tot zelfs op hoge leeftijd.
Het heeft een groot effect op het hele lichaam, verbetert je gezondheid en je  kwaliteit van leven.

Je geest blijft alert en je leert je aandacht te sturen.
De oefening pas je aan jouw mogelijkheden/beperkingen.
Er zitten veel herhalingen in de oefeningen en toch zijn er altijd uitdagingen.
Kinderen ontwikkelen zelfvertrouwen, drukke kinderen komen tot rust.
Kinder Chi Neng® Qigong  zijn  aangepaste en kortere oefeningen. De oefeningen worden op een speelse manier gebracht.

Kinderen leren zich hierdoor blij, rustig en vrolijk te voelen.

Level 1
Lift Qi Up and Pour Qi Down (LQU)
Dit is de basisoefening die altijd terug komt.
Je wisselt bewust energie (Qi) uit met de natuur d.m.v. de oefeningen.
Door deze langzame vloeiende bewegingen versterk je lichaam en geest en ga je naar een diepe ontspanning.

3-Centres Merge (3-CM)
De 3-Centres Merge is de meest meditatieve oefening van Chi Neng® Qigong.

Wallsquat
De Wallsquat is een krachtige en de meest actieve oefening in Chi Neng® Qigong. Je maakt een diepe kniebuiging met je tenen zo dicht mogelijk bij de muur. Je gaat omhoog en naar beneden met je gezicht vlak langs de muur. De aanwezigheid van de muur zorgt voor een veilige en optimale uitlijning van het lichaam.
Al doe je de Wallsquat slechts enkele minuten per dag, dan heb je er nog profijt van bijvoorbeeld bij rug-, knie- en nierklachten.
Je hart en longen worden ook getraind als je de oefeningen langer doet.

Level 2    Body & Mind
Bij deze oefening train je en activeer je de interne Qi in het hele lichaam.
Ook in die delen van het lichaam die gewoonlijk weinig worden gebruikt, je oefent hierbij al je gewrichten, waardoor je lichaam sterker en krachtiger wordt.
Het beoefenen van de LQU en 3-CM blijft belangrijk als je level 2 beoefend.

Tevens zijn er ondersteunende oefeningen.